zondag 11 januari 2015

MY NOT SO LAZY SUNDAY


Mijn zondagen breng ik meestal door met languit op de bank liggen met een boek of een serie en een kop koffie binnen handbereik. Lazy sunday dus. Vandaag was dat een keer niet het geval. Het begon met tiramisu maken, blijkbaar was ie erg in de smaak gevallen tijdens de kerst en daarna sloeg de twijfel toe. Ga ik aan mijn jurk voor kunst werken, die over anderhalve week af moet zijn, of ga ik toch aan dat vest beginnen waar ik al heeel lang over denk en eigenlijk deze winter nog wel wil dragen. Ik heb besloten eerst voor het vest te gaan, want dat is leuker en minder frustrerend. 



Sinds ik een paar weken geleden (ergens in september) een keer in Amsterdam liep en toen drie verschillende meiden met een lang vest tot ongeveer op de kuiten heb gezien wist ik dat ik er één moest hebben. En ik had wel weer een keer zin om zelf iets te maken. Maarja, sinds die ene dag heb ik niet veel tijd gehad dus vandaag kwam het er eindelijk van. Ik ben nog laaang niet klaar maar hé, ik kom er wel. Ik heb nu in ieder geval alle stukken uitgeknipt dus nu is het nog een kwestie van spelden en naaien en bijwerken. Het eindresultaat laat ik nog een keer zien! Ik heb trouwens het patroon gebruikt van een jasje uit de Knipmode dat ik een keer heb gemaakt, en dat heb ik dan verlengd. 


En de rest van mijn zondag heb ik achter de naaimachine doorgebracht met een stapel kranten en een rokje.Ik zou willen dat ik kon zeggen hoe geweldig het is om aan dit project verder te werken en dat ik vrolijk word van elke krant die ik er op naai. Maar wat is dat een frustrerend werk zeg. De stof rekt in honderd verschillende richtingen, de kranten scheuren om de seconde zodat ik er weer een nieuwe op kan naaien en het wil weleens gebeuren dat het draad op is. Soort van 'wie mooi wilt zijn moet pijn lijden'. Ik kan niet wachten tot ik klaar ben. Na deze niet zo hele luie zondag moet ik ook weer aan de slag met de rest van school want yeah, toetsweek. Wat houden we toch van het laatste jaartje. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten