maandag 6 oktober 2014

CITY TRIPPIN' | AMSTERDAM



Heerlijk, onverwacht een dagje vrij zijn. Andere klassen op werkweek, en wij wat meer lesuitval, dat is wel eerlijk verdeeld. En laten Alyssa en ik vandaag nou alleen maar vakken hebben die uitvallen waardoor we tijd hebben om lekker door de stad te lopen en wat leuke plaatjes te schieten. Zelfs nog tijd gehad om schoenen te kopen, en dat is dus echt één van mijn favoriete bezigheden.

Omdat ik binnekort naar Parijs ga, en ik ook in Londen ben geweest en van plan ben nog heel wat andere leuke steden te gaan bezoeken leek het me leuk om een 'City trippin'-serie te beginnen. Oftewel, elke keer als ik in een leuke stad ben geweest krijgen jullie een lading foto's te zien en een onsamenhangend verhaal over hoe geweldig het daar was want ik doe niet aan logische volgorde als ik eenmaal enthousiast aan het schrijven ben. Maarja, dat is dus het idee. En met welke stad kan ik beter beginnen dan de stad waar ik een klein beetje verliefd op ben? Precies, Amsterdam, dat dacht ik ook. 


Blouse - B5 | Broek - H&M | Schoenen - Bijenkorf | Kettingen - OVS Italië en zelfgemaakt |
C'est bellaaa. Toen ik gisteren met Alyssa aan het appen was zei ik dat ik foto's wilde maken voor m'n blog en zij zei dat ze wat leuks zou uitzoeken om aan te trekken. Well, she did. De blouse die ze aanheeft vind ik echt gaaf, lekker classy en van mooie stof gemaakt. En ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het haar heel goed staat. 
Een zonnetje en een gracht levert altijd mooie foto's op en ik krijg er maar geen genoeg van om daar rond te lopen. Elke keer vind ik het weer net zo mooi, alleen was het vandaag niet zulk lekker weer en op deze foto kwam de zon eindelijk tevoorschijn dus dat moeten we vastleggen. Het is namelijk altijd een stuk minder leuk als het  miezert en bewolkt is. 


Vest - V&D | Shirt - H&M | Broek - Pull & Bear | Kettingen - V&D | Schoenen - Van Haren
Ik moet natuurlijk meteen mijn nieuwe schoenen showen maar ik ben er dan ook echt heel blij mee. Een lange tijd was ik op zoek naar nieuwe schoenen omdat je dat soms gewoon nodig hebt en deze had ik al een paar keer gezien als ik zomaar de Van Haren binnenliep en vandaag heb ik ze dan toch echt gekocht. Ik moet wel rustig aan gaan doen met m'n geld voor deze maand want ik heb ook al een nieuwe tas gekocht, maar de tas en de schoenen zijn het zuinig leven waard. Nog maar iets minder dan een maand tot payday. Aftellen. 
Echt een superuitzicht vanuit Blue, een café-restaurantje bovenin de Kalvertoren en als je daar zit ziet Amsterdam er dus zo uit. Alyssa en ik komen hier redelijk vaak omdat het gewoon zo leuk is. En van het uitzicht krijg je nooit genoeg.
Eén van de redenen dat ik van Amsterdam houd. Er is altijd wel wat te zien of te doen of mee te maken en deze piano op Centraal is daar een geweldig voorbeeld van. Mensen die gaan zitten en spontaan een stuk uit hun hoofd spelen, van klassiek tot Pirates of the Caribbean. Hier kan ik rustig bij gaan zitten en lekker luisteren tot het moment dat als ik ga rennen net m'n bus haal. Want waarom rustig op je bus wachten als je ook naar de piano kunt luisteren en net op tijd bent voor de bus? 
Misschien vraag je je af hoe het kan dat ik op deze foto andere kleding aan heb dan op de rest van de foto's. Laten we het er maar op houden dat ik kan toveren met kleding. Ik knip met m'n vingers en ik heb weer wat anders aan. Het werkt helaas alleen met kleding, zou willen dat ik met m'n vingers kon knippen en dat deze week dan voorbij was zodat ik eindelijk weer vakantie heb. Maar dan zou ik ook wel weer m'n laatste week met lang haar skippen... Ja, ik ben van plan om in de herfstvakantie mijn haar wat korter te maken en ja, ik vind het doodeng. Dus hopen dat het me een beetje leuk gaat staan en zo niet, dan weten jullie de reden dat ik me de komende weken niet buiten vertoon. Of ik ga op zoek naar een pruikenwinkel. Ik heb nog een week om aan het idee te wennen dus dat gaat helemaal goed komen. 

Ciaoo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten