dinsdag 2 september 2014

HAUTE TRASH





Lege blikjes, theezakjes, plastic tasjes, kranten, bierdopjes, kauwgumpakjes, allemaal nutteloze rotzooi zou je zeggen. Maar niet in ons kunstlokaal. Geïnspireerd op ontwerpen van een aantal ontwerpers zijn we bezig met een jurk van recyclebaar afval, aka onze eindexamenopdracht. Ik liep meteen over van ideeën toen ik vorig jaar hoorde dat dit onze opdracht zou zijn en kreeg meteen zin om te beginnen. Dat is inmiddels alweer een paar maanden geleden en nu zijn we toch echt begonnen met ontwerpen wat lastiger is dan ik dacht. We willen het natuurlijk zo groots mogelijk aanpakken maar het moet wel al snel af zijn want de grote show is in januari. Toch heeft het wel wat, aan een lange tafel met de kunstgroep ontwerpen maken en elkaar helpen als we vastzitten, en een goed muziekje is natuurlijk niet te missen. All about that bass van Meghan Trainor heeft  een aantal keer aangestaan en ook nu helpt het wel om nog een ontwerp te bedenken.




 Iedereen is druk bezig met sparen want je komt niet zomaar aan materiaal en je spaart ook dingen voor elkaar. Vooral de dopjes zijn populair. Ik ben van plan mijn jurk te maken met plastic tasjes, kranten en een ketting van kurken. Oh en misschien nog doorzichtig plastic, ligt er een beetje aan voor welk ontwerp ik kies. Als je met z'n allen op school aan het werk bent is het makkelijker om wat te verzinnen want dan kan je ook nog inspiratie opdoen van anderen maar alleen thuis is het nog wat moeilijker. Dus heb ik op internet gezocht  naar inspiratie en dan kom je best wel vette dingen tegen.

Genoeg inspiratie hier op het internet dus. Ik ben bijna klaar met mijn derde en laatste ontwerp en donderdag gaat het echte werk beginnen. Laten we hopen dat het net zo leuk wordt als dat ik het in mijn hoofd heb, dan moet het allemaal wel goed komen. Natuurlijk ben ik alweer veel te lang bezig met inspiratie op doen dat ik bijna vergeet dat ik het ontwerp nog moet afmaken. Wat ik dan ook maar eens ga doen. Ik zal af en toe een update posten en natuurlijk komt er wat over de modeshow in januari. Dat kan niet missen natuurlijk.

Ciaoo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten