woensdag 27 augustus 2014

PORTABLE MAGIC





Eindelijk een avondje waarop ik niks hoef te doen na anderhalve week school. Bijna elke avond ben ik wel weer bezig geweest, school is toch echt begonnen. Het laatste jaar is echt begonnen. PWS dit, eindexamenopdracht dat, en we hebben nog maar een halfjaar, houd dat in de gaten! Nee, absoluut niet stressvol. Maar we maken wel tijd voor de leuke dingen. Gisteren bijvoorbeeld nog lekker even de stad in geweest na een paar uurtjes school. Zoiets heb je soms gewoon nodig. Net zoals je soms gewoon een leuke oversized spijkerjas nodig hebt. Jup, ik kon me weer niet inhouden want hij is leuk, en ik wilde het al heel lang, en hij was niet zo duur en hij is leuk. Genoeg goede redenen om weer iets te kopen lijkt mij. Je mag jezelf weleens belonen voor al dat harde schoolwerk. Af en toe een avondje niks doen is ook niet verkeerd. Zoals nu, lekker met de laptop op schoot, muziek aan, koffie erbij en even alle belangrijke dingen vergeten. Waarschijnlijk beland ik hierna in bed met een goed boek en dat klinkt op dit moment echt perfect. Je zou denken dat je juist in de vakantie veel tijd hebt om te lezen maar dat viel tegen bij mij dus heb ik nog een stapel boeken liggen waar ik doorheen moet komen voordat ik voor school moet gaan lezen. Ik vind lezen leuk behalve als het voor school is. Maar dat is met wel meer dingen zo. Boeken doen me denken aan toen het nog vakantie en ik met Dian door Amsterdam-Noord aan het fietsen was en we langs het fietspad een kastje met boeken zagen hangen.
Ik zat achterop, zag het kastje en sprong meteen van de fiets af want dat moest ik als boekenliefhebber van dichtbij zien. Er staan allemaal verschillende soorten boeken in en je mag er gratis een boek uit halen, of je zet er een boek in, zodat iedereen kan lezen.
You gotta love this. Ik vind het echt een gaaf idee maarja, ik lees dan zelf ook veel en er zijn ook veel mensen die een hekel hebben aan lezen. Gelukkig houdt Dian ook van lezen dus werden we allebei helemaal enthousiast toen we dit zagen en stond ik niet in m'n eentje dat kastje te bewonderen en elk boek te bekijken. 
Uiteraard moest ik ook een boek meenemen. Zo'n kans laat ik niet voorbij gaan. Het boek ligt nog steeds ongeopend op m'n kamer maar ooit zal ik het wel gelezen hebben en dan word het een zoektocht naar dat kastje want ik heb eerlijk gezegd geen idee meer waar het hangt. 


En dan is er alweer bijna een einde aan die vrije avond waar ik de hele dag naar uit had gekeken. Morgenavond deze tijd zit ik waarschijnlijk weer aan wiskunde, wie heeft bedacht dat dat zo moeilijk moet zijn? Maar nu nog even lekker muziek luisteren en blogs lezen en heeerlijke koffie drinken en doen alsof ik nog steeds vakantie heb. Over twee dagen is het alweer weekend. Nog een paar weken en dan is het alweer vakantie. September gaat een leuke maand worden met de colorrun en wat feestjes dus zo heel snel hoeft die vakantie ook weer niet te komen. Eerst daar maar eens van gaan genieten!

Ciaoo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten